Thailand 2015 - Dag 17 - Koh Tao / Chumphon - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Rebecca & Devinho Kalbfleisch & Grooters - WaarBenJij.nu Thailand 2015 - Dag 17 - Koh Tao / Chumphon - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Rebecca & Devinho Kalbfleisch & Grooters - WaarBenJij.nu

Thailand 2015 - Dag 17 - Koh Tao / Chumphon

Blijf op de hoogte en volg Rebecca & Devinho

19 Juli 2015 | Thailand, Chumphon

Geen wekker, heerlijk! Maar dan wel al om 6 uur wakker zijn en niet meer kunnen slapen. Helaas... Wel nog lekker wat gelegen. Rond 7 werd Devinho ook wakker en zijn we gaan aankleden. Camera mee en nog even wat foto's op het strand gemaakt.

Devinho mocht beslissen waar we ons laatste ontbijtje op Koh Tao zouden nuttigen en dus keek hij kritisch rond. Dat het aan het strand moest zijn was zeker. Zo kon hij ook nog even een duik nemen, maar al snel bleek dat dat niet zo'n succes was met al die wondjes op zijn voeten en benen. We liepen een klein stukje door en zagen een leuk tentje met mooi terras. Toen we een stukje omhoog klommen richting terras bleek er nog een leuke verassing voor Devinho.
Een zwembad!

We zijn gaan zitten en kozen een lekker ontbijt uit. Devinho een wafel met honing en banaan, doe eens gek op de vroege ochtend! Een boterham pindakaas en een fruitsmoothie. Ik een bakje cornflakes met amandelen, banaan en melk en een kopje koffie. Ik wist natuurlijk niet of het zwembad ook bedoeld was voor terras gasten of alleen voor mensen die daar verblijven dus vroeg ik of Devinho mocht zwemmen. Natuurlijk!
Binnen no time had hij zijn kleding uit en stond hij in z'n zwembroek. Plons!
Hij heeft even heerlijk gezwommen en ondertussen af en toe een hapje ontbijt.

Rond 10:15 zijn we terug gelopen naar onze bungalow om snel even te douchen en om te kleden. Om half 11 hadden we namelijk afgesproken met Ties, Shirley, Joshua en Eliana. Daar kwamen ze aan, met z'n vieren op de motor. Baby Eliana in de draagzak bij Shirley achter op en Joshua voorop bij papa.
Ik vroeg wat ze wilde doen, ijsje eten ergens of bij de hangmat winkel (ook vrienden van hun) de lekkerste koffie van het eiland drinken. Dat wilde ze wel, dus zijn we daar naar toe gelopen. We hebben daar heerlijk 1,5 uur zitten kletsen onder het genot van inderdaad een heerlijke koffie. Eindelijk eens niet zo'n mierzoete latte frappe.

Om 12:00 moesten we helaas terug zijn bij het resort om uit te checken. Gehaast kwamen we aan en stond Ice, Devinho's grote vriend(in) al op ons te wachtten. Ik verontschuldig me, zeg dat we nog even snel plassen en dan de sleutel komen brengen. Gelukkig had ik de koffers al gepakt.
Een kwartier te laat leveren we de sleutel in en gaan we nog even lunchen op ons eigen resort. Heel gek maar niet eerder gekeken in het restaurantje. Nu wel zo makkelijk. Lekker dichtbij voor als de taxi ons 14:00 komt ophalen en onze koffers staan hier ook.
Lekker gebakken ei, toast, kaas en frietjes. De coconut shakes zijn favoriet bij ons beide, al kiest Devinho nu een Mixed fruit.

Half 2 nemen we nog een zeeziek tabletje en om even voor 2en pakken we de koffers en rugzakken om richting ingang te lopen. Iedereen loopt met ons mee, om te helpen met de koffers maar ook om gedag te zeggen en uit te zwaaien. Ze riepen wel 100x "please come back!" "Hope To see you again!"
De taxi chauffeur komt er ook net aan terwijl het al een half uur stevig regent stappen we achterin de jeep.
Onderweg stapt vrouwlief en kind nog in en die rijden mee naar de pier. De koffers worden er netjes uit gehaald en we lopen richting boot. Als we een tijdje in de rij staan komt er een meneer om de labels aan de koffers te doen. Hij verwijst ons met onze boot ticket naar een balie met een enorme rij... Tja ik had het kunnen weten. Dat was op de heenweg ook zo. De ticket die je schrijft die geeft het hotel uit en die moet je nog bevestigen aan het loket. Dan krijg je een sticker voor op je shirt met je bestemming. Je voelt je net een kleuter op schoolreis. Zo weten ze waar je hoort.

Ik plant Devinho met de koffers op een bankje en zeg hem te wachtten. Wring mezelf tussen de massa door en na 10 minuten in de rij ben ik weer terug bij Devinho en de koffers. We gaan weer in de stromende regen in de rij staan voor de boot. Het is inmiddels 14:30 en het vertrek van de boot staat gepland om 14:45. Helaas staan we om 14:45 nog steeds op dezelfde plek en is er geen beweging in de rij. Sterker nog, een paar minuten later komen er nog allemaal passagiers van de boot af waar wij op moeten. 10 minuten later is hij leeg en weer 10 minuten later is iedereen aan boord. Dit keer ging het best rommelig en iedereen moest zijn eigen bagage meenemen ipv dat alles keurig gesorteerd op 1 plaats ligt. Het zorgt voor behoorlijk wat chaos.

De 20 minuten vertraging haalt hij redelijk in en na een misselijke vaart voor mij komen we om 16:45 aan bij de pier van Chumphon. Er staat netjes hetzelfde mini busje op ons te wachtten. We betalen de transfer en stappen in. Nog even wachtten op wat andere gasten en 5 minuten later vertrekken we.
Als laatste stop komen we aan bij euro boutique hotel. We checken in, regelen en betalen de taxi rit voor morgen ochtend naar het vliegveld en dumpen de koffers. Het is 17:30, lekker hapje eten.
Streedfood it is! Lekker churros weer hier gegeten, alhoewel dat meer een toetje is als eten maar het was weer heerlijk.

Morgen gaat de wekker om 04:55, om 05:30 staat de taxi al klaar.... 07:15 vliegen we van Chumphon naar Bangkok. Tot morgen!

• 19 Juli 2015 - 17:19

Mama/Oma:

Zo lieverds,
    Het grootste avontuur zit erop. Nu nog even een binnenlandse vlucht naar Bangkok en daar nog 1 nachtje verblijven. Dinsdag komen jullie thuis en aan alles bij Noe merk ik dat ze er echt aan toe is jullie te zien. Net zo blij als ze is na toch een leuk weekend gehad te hebben Pascal zo meteen weer ziet want ook hem mist ze nu duidelijk. Nog een uurtje geduld en dan verwachten we hem hier. Ze vermaakt zich met ganzenbord spelen. 2x gewonnen en nu de Ipad. Goede reis morgen en kom veilig thuis.