Thailand 2015 - Dag 10 - Kanchanaburi - Reisverslag uit Ban Don Rak, Thailand van Rebecca & Devinho Kalbfleisch & Grooters - WaarBenJij.nu Thailand 2015 - Dag 10 - Kanchanaburi - Reisverslag uit Ban Don Rak, Thailand van Rebecca & Devinho Kalbfleisch & Grooters - WaarBenJij.nu

Thailand 2015 - Dag 10 - Kanchanaburi

Blijf op de hoogte en volg Rebecca & Devinho

12 Juli 2015 | Thailand, Ban Don Rak

Vanmorgen lekker lui opgestaan! Vannacht een aantal keer wakker geworden van het lawaai, want al zitten er hier volgens mij voornamelijk Thaise zaken mensen, het was blijkbaar wel echt zaterdag nacht. Gister hadden we er ook al last van, maar minder.
Verder niets op de planning dus waarom niet.

Laatste dag dat we vandaag de scooter hebben dus wilde er wel nog even op uit. Maar internet op je mobiel is geen overbodige luxe. Ik dacht dag ik toch echt 1,5gb had besteld maar dit bleek in realiteit maar 900mb te zijn en de rest aan WiFi ofzo waar je na aanmelding door heel veel plekken in Thailand gebruik van kan maken. Tja die kleine lettertjes kan ik niet lezen.
Dus geïnformeerd bij de receptie en er bleek om 10:00 een winkelcentrum in de buurt open te gaan. Het was 09:45 dus zijn we die kant op gegaan en waren er 09:55. Uiteindelijk nu 4gb, of misschien wel minder want ook zij sprak amper Engels, bij gekocht. In ieder geval genoeg voor de komende 10 dagen mag ik hopen! Helaas had ik een simkaartje gekregen waar alleen 3G op kan, tja ook dat wist ik niet. Volgende keer maar weer gewoon True move of DTAC ipv AIS.

Nadat dit geregeld was hoorde we allemaal schattige kinderstemmetjes door een microfoon. We zijn even gaan kijken en er bleek een mode contest te zijn. Allemaal kindjes die als ware modelletjes over de catwalk liepen. Zowel jongens als meisjes. We zijn naar beneden gegaan om even te kijken. En toen we dichterbij kwamen vroeg de organisatie of ze ons konden helpen. Ik zei dat we gewoon even wilde kijken maar vroeg Devinho ondertussen of hij het leuk zou vinden mee te doen. Wel eng maar ja ook wel leuk. Ik vroeg naar de mogelijkheden.
Iedereen is hier zo gek van hem, stevig, wit, blauwe ogen, blonde haren. Er zijn al heel wat selfies gemaakt met hem en hij wordt dagelijks in zijn arm geknepen. Ook roepen veel jonge meisjes na "love you! Love you!" Of komen ze naar mij toe om te vertellen hoe schattig hij is.
Eh oke, nou inschrijven dus. Naam, nummer, armbandje gekregen en de spelregels werden doorgenomen. De proefronde kwam er aan. Ronde 1 was casual maar wel met als dresscode een witte top. Liefst tanktop, zonder mouwen en jezelf voorstellen in de mic. De 2e ronde was in business stijl, netjes, liefst in pak. En de derde was eigen keuze met het laten zien van je talent. Ehm oke, maar ik heb die kleding natuurlijk niet bij me?
Dacht het hier in het winkelcentrum ("Robinson") wel te mogen lenen of iets maar dat was helaas niet mogelijk. Oke dan maar goedkoop zien te scoren. Devinho liep ondertussen de proefronde en als hij klaar was zou er iemand van de organisatie met ons mee gaan naar de winkels om mee te kijken naar kleding. Nadat hij de proefronde had gelopen zijn we naar de winkel gegaan waar alles al heel snel heel duur bleek. 500thb voor een wit hemdje, oke te doen. Maar een overhemd 2000thb en een jasje 3400thb, nog geen broek of iets...
Omdat het ook "gewoon" netjes mocht zijn was een overhemd genoeg. Maar wat ik al zei ook die waren rond de 2000thb. De goedkoopste was geloof ik 1690thb dus nog bijna €50. Dat zou ik in Nederland ook niet uitgeven dus waarom zou ik dat hier wel doen? Ik twijfelde kort, vond het best lullig om ineens alles af te blazen nadat ze toch best wel veel moeite voor ons hadden gedaan. Maar aan de andere kant was ik ook niet van plan om hier even voor een uurtje modeshow, waarvan ik überhaupt niet wist wat de intentie was (een modellen contract? Mooie geldprijs? Een beker? De eer?) zo'n €80-€100 uit te geven. Wat ik trouwens ook niet bij me had (had totaal 1400 meegenomen waarvan al 540 naar het internet was gegaan). Dus heb ik vriendelijk gezegd dat ik niet voldoende geld mee had en het ook eerlijk gezegd een beetje te veel van het goeie vond. Ze waardeerde mijn eerlijkheid, begreep het volkomen en vond het leuk ons te leren kennen.

We hebben nog wat rondgelopen in de leuke grote winkel met zeker wel heel veel mooie spullen. Daarna hebben we koffie, Devinho een fruitpunch gedronken en een donut gegeten bij Mr. Donut. Die zie je door heel Thailand en verkoopt de lekkerste donuts (waar ik eigenlijk echt niet van houdt) tussen de 9 en de 27thb. En ze zijn echt lekker!
Ik had de aller kleinste, eigenlijk een één-haps ding, maar toch was het teveel. Zo vet dat ik een dumping aan voelde komen. We zouden sowieso even terug gaan naar het hotel om wat geld te halen dus heb ik daar gelijk een flesje water gedronken en even in de airco op bed gelegen. Devinho heeft een aflevering Bassie en Adriaan gekeken en daarna hadden we besloten naar de grotten te gaan, die waren volgens tripadvisor hier maar een paar kilometer en 10 minuten vandaan!

Zo gezegd zo gedaan, maar na 3x opnieuw de locatie te hebben ingetypt en 3x op dezelfde plaats uit te komen waar geen grot te zien was. Helaas pindakaas. We wilde ook nog graag even kijken bij de ere begraafplaats waar we al een aantal keer langs gereden waren. Dus hebben we dat gedaan. Ruim 5000 mensen liggen hier begraven waarvan bijna 2000 Nederlanders en het ziet er serieus erg mooi, verzorgd en indrukwekkend uit. Hebben daar een paar paden gelopen maar het was onmogelijk om in de hitte van 42 graden alle graven af te gaan. Heb Devinho de bijbehorende geschiedenis les gegeven en hem het verhaal voorgelezen van de beruchte Birma-Siam spoorweg. gebouwd door de Commonwealth, Nederlandse en Amerikaanse krijgsgevangenen, was een Japans project dat uitgevoerd werd om de contacten met het grote Japanse leger in Birma te verbeteren.
Brok in m'n keel na het langslopen van zoveel mooie graven van jonge mensen die hier keihard gewerkt hebben.

Daarna zijn we verder gereden naar het centrum waar we voor Devinho nog een pandan broodje ijs met pinda's en dit keer zelfs aardbeien saus hebben gescoord. Ook nog wat gedronken waar Devinho dat gister al graag wilde doen. Daar kwamen we Eva en Matthijs weer tegen die een hapje gingen eten. Even gekletst en daarna weer terug gereden naar het hotel. Uurtje chillen, koffer alvast beetje voorbereiden op morgen ochtend want we hebben besloten, nadat ik gister een mailtje kreeg van NOKair dat de vlucht van dinsdag is vertraagd van 18:00 naar 20:30, dat we niet weer 2 dagen in Bangkok willen zitten en dus morgen ochtend vroeg naar Cha-Am vertrekken. Devinho mocht kiezen tussen Hua-Hin, Ayuthaya of Lopburi en koos voor Cha-Am. Badplaasje een uur dichterbij als Hua-Hin dus die keuze was snel gemaakt. Devinho verlangd naar water! Zwemmen, spelen. Ik ben even op booking.com gaan kijken en kon kiezen tussen of 100 meter van het strand, of een bungalow villa ver van de zee en andere voorzieningen maar met een zwembad. Ik vroeg hem wat hij liever wilde. Zwembad! Riep hij gelijk. Mede doordat ik de laatste dagen best wat verhalen heb gelezen over de zee in Thailand en hoe vaak het hier misgaat. Als waarschuwing niet te diep de zee in te gaan omdat de onderstroom super sterk kan zijn ineens en je dan niet meer terug komt. Uiteraard staat dit 9 van de 10x aangegeven met een oranje of rode vlag als waarschuwing en zijn de meeste van die gevallen jonge backpackers met een drankje teveel op. Maar hier geen baywatch reddingsteams die je komen helpen als je ze nodig hebt. Waargebeurde verhalen die nog afgelopen jaar zijn gebeurd. Een fullmoonparty met kruisjes op het zand ipv een groot feest. De mensen die wel wilde helpen zijn erbij verdronken en de Thai zelf die vanuit een korte steiger een touw met lege flesjes toegooide konden helaas niet meer doen. Dat heeft hem dus wel even een andere kijk op de zee gegeven. Heb ondertussen verteld dat we natuurlijk we veilig kunnen gaan duiken en niet bang hoeven te zijn de zee in te gaan maar gewoon goed moeten oppassen en niet te diep moeten gaan.
Oke luxe bungalow met uitzicht op het zwembad; check!
Geboekt!

We zijn om 17:30 richting scooter, restaurant, backpack straatje gelopen en hebben onze scooter (god-zij-dank) zonder enig probleem terug gebracht naar Monkeys. Het restaurant waar we de scooter hadden gehuurd. De eigenaar stond binnen achter de bar, keek niet eens. Pakte de sleutels en helmen aan,pakte een mandje en vroeg of ik me paspoort terug wilde. Ik zei dat ik 1000thb borg had betaald. Hij knikte, liep naar achter waar een tasje met geld tevoorschijn kwam en 1000thb uit werd gehaald. "Khab khun krab" zei de meneer en een minuut later stonden we buiten.
Gelukkig! Toch wel opgelucht, niet aangehouden door een corrupte kop en geen problemen met de scooter verhuurder, zelfs mijn 1000 baht borg terug! Dat ze daarvoor überhaupt de scooter met twee helmen hebben meegegeven, denk ik achteraf...

We zijn daarna bij Bell's restant, de Zwitser met Thaise vrouw en Italiaans restaurant, lekker pasta gaan eten die overigens ook weer erg lekker was. Daarna opzoek naar een toetje. Ons favoriet broodje ijs, die ik vandaag nog niet had gegeten! Helaas rijden ze rond en kom je ze dus meestal alleen onverwachts tegen. Dit keer dus ook. Na een stuk lopen geen karretje gevonden en dus maar bij de 7eleven een ijsje gekocht. Cornetto, maar geen gewone, nee een RED VELVET. Hmm was was die lekker! Met vloeibare pure chocolade aan de binnenkant met daarom heen red velvet ijs en blokjes red velvet er boven op. Goede keuze! Al kocht we op straat 5 broodjes ijs met 3-4 bollen ijs voor de prijs van nu 2 ijsjes. Je went snel aan de prijzen hier en wordt dus ook kritischer want als ik het omreken, 2x 25 baht, dus 50 baht = nog geen €1,40 voor 2 cornettos, is nog niets! Koop je er in Nederland niet eens één voor.
We hebben ons ijsje in onze "taxi" terug lekker opgesmikkeld. Dit keer een scooter met een mooi aangebouwd ijzeren frame waar een bankje op gemonteerd is. 80 baht. Aardige man, toen we er waren gevraagd of hij het zag zitten om ons morgen om 08:30 weer op te halen bij het hotel en naar het busstation te brengen. Een stukje van niets, maar hij komt van verder (waar wij nu opstapte) en dus vroeg hij evengoed 80thb. Prima, want een gezamenlijke pick up of TukTuk die gebeld wordt door de receptie duurt langer en is duurder. Morgen, half 9 dus, ben benieuwd

Devinho is al lekker gedoucht en heeft zijn verslag geschreven. Het is een no airco oude stadsbus morgen dus hopelijk is het niet te druk in de bus en hebben we een plekje.
Mocht ik ooit weer zo'n avontuur aangaan, zou ik toch echt voor een backpack gaan en veel minder bagage meenemen. Daarvoor reizen we teveel heen en weer en de (grote) koffer is zwaar en onhandig. De helft is nog niet eens gebruikt en gister de was laten doen van Dev en mij van de eerste week. Heeeeerlijk fris gewassen, gedroogd en gestreken voor 280thb. Nu dus maar 1 vuil setje.

Ik ga ook lekker douchen en slapen, morgen de wekker 07:45!

  • 12 Juli 2015 - 17:48

    Pascal:

    Heel veel succes morgen ochtend. Ben benieuwd of hij op tijd is. Hou van jullie. X

  • 12 Juli 2015 - 20:47

    Mama/oma:

    Lieve schatten,
    wat heerlijk om elke avond van jullie avonturen te genieten. Morgen weer een nieuw avontuur. Ik hoop dat de meneer op tijd komt en jullie zonder stress de reis kunnen vervolgen. Geniet deze dagen van het zwembad en jullie luxe bungalow. Lieverds ik hou van jullie. Wel jammer dat er zo weinig mensen reageren, of het misschien helemaal niet lezen. Maar als jullie maar een mooi tijd hebben. Dikke kus voor beiden,
    Mama/oma xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca & Devinho

December 2010 kregen Devinho en ik een auto ongeluk. Na deze heftige gebeurtenis en het bericht dat we een schadevergoeding kregen hebben we besloten dat we daarmee op vakantie gaan. Na een tijdje rondkijken op internet en zoeken naar -kind en vrouw (alleen)-vriendelijke landen hebben we een mooie rondreis door Thailand gevonden. Hopelijk kunnen we het auto ongeluk op deze manier een positieve draai geven en het op een leuke manier achter ons proberen te laten.

Actief sinds 14 Mei 2011
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 31037

Voorgaande reizen:

14 Mei 2011 - 28 Mei 2011

Rondreis Thailand met mijn kanjer

Landen bezocht: