Thailand 2015 - Dag 6 - Bangkok - Reisverslag uit Thon Buri, Thailand van Rebecca & Devinho Kalbfleisch & Grooters - WaarBenJij.nu Thailand 2015 - Dag 6 - Bangkok - Reisverslag uit Thon Buri, Thailand van Rebecca & Devinho Kalbfleisch & Grooters - WaarBenJij.nu

Thailand 2015 - Dag 6 - Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Rebecca & Devinho

08 Juli 2015 | Thailand, Thon Buri

Vannacht heerlijk geslapen! Wel vroeg wakker, maar we gingen dan ook op tijd naar bed. Hebben gelijk beneden bij de receptie een nacht bijgeboekt zodat we vandaag lekker het Lumphini park konden bezoeken.
Eerst nog even ontbeten. Ons "continental" ontbijt was heerlijk en bestond uit 2 dikke schuin doorgesneden plakken geroosterd brood, twee goed gebakken eitjes en een kuipje boter en een kuipje jam. Na het ontbijt, op naar het Lumphini park!

Gratis entree en prachtig mooi, groot park met vele voorzieningen en vermaak (4 verschillende toilet gebouwen, tennis veld, fitness apparaten door het hele park, indoor fitness, zwembad, paviljoentjes en tempels).
De taxi heeft ons afgezet vanaf het hotel bij de entree van het park voor 150 baht (€4,05).
We waren er best vroeg, het was nog erg rustig. De mensen die er waren die waren aan het sporten. Veel hardlopers, fietsers en mensen die gebruik maakte van de open lucht fitness. Respect, in deze warmte! Het is vandaag 42 graden en vooral heel benauwd.

Onderweg kwamen we meerdere speeltuintjes tegen waar we even zijn gestopt. Ik merk sinds gister dat Devinho het "kind zijn" toch wel een beetje mist. Hij "moet" zich natuurlijk de hele tijd als een volwassene naast mij gedragen. In de busreis kun je niet gaan rondrennen, in een hotelkamer kun je niet echt spelletjes op de tafels of het bed gaan doen, andere kindjes zie je hier niet echt en zijn zusje is ook niet even bij de hand om zich toch maar even mee te vermaken.
Ik merk dat als hij andere kindjes ziet hij helemaal gaat stralen, nou is hij sowieso dol op kleintjes, maar nu wel extra. We hebben er dus maar even gebruik van gemaakt dat er hier zoveel speeltuintjes waren. Even lekker schommelen en van de glijbaan. Ook Devinho had geen last van de warmte en is even gaan sporten. 10x buikspieren getraind en ook even aan zijn biceps gewerkt.

Toen we halverwege het park waren kwamen we waterfietsen en roeibootjes tegen die je voor een half uur kon huren. Dit zag Devinho wel zitten! Dat wil ik mama! Ik stuur wel!
Dus voor 40 baht, hebben we heerlijk een half uur tussen de varanen rond gedobberd. Prachtig om te zien hoe dichtbij ze komen maar toch schuw zijn als je hun richting op komt. Ze zijn totaal ongevaarlijk voor de mens, zo hadden we gelezen en zo blijkt in de praktijk. Er zaten ook veel schildpadjes in het meer, super schattig om te zien!
Na 30 minuten de waterfiets weer netjes aan de vlonder geparkeerd en op de terug weg nog een keer bij een speeltuintje gestopt en even verder op een ijsje gegeten. Rond 13:15 zijn we weer terug gegaan (terug was de taxi maar 100 baht!) en hebben we om 13:45 een broodje gegeten en even twee uurtje gerelaxt op de kamer.

Daarna de winkelstraat lekker ingegaan en wat gelopen, rond 17:00 wat streedfood gescoord! Nieuwe dingen geprobeerd en het meeste was erg lekker!
Er was iets dat op poffertjes leek, mmmm wachtten wij! Dat is grappig, maar er zat iets heel smerigs in van binnen haha. Verder hadden we een soort van oliebollen met pandan dip en gestoomd warm brood met melk en kokosdip. Ook weer Thaise pannenkoekjes. Vooral veel zoet vandaag dis! We zijn ergens op straat gaan zitten om het op te eten. Toen er een oudere meneer langs liep die er nogal armoedig uit zag heeft Devinho dat bakje poffertjes aan hem gegeven en wat was de man dankbaar. Hij heeft wel 4x dankjewel gezegd! Wij hadden het anders toch weggegooid.

Rond 19:00 waren we weer op de kamer. Hebben we wat muziek geluisterd (lang leve spotify; "mama mag Barry ze muziek aan!?") en een spelletje gedaan. En zijn we beide aan ons verslag begonnen. Devinho heeft vandaag ook een eigen verslag gemaakt maar helaas is de WiFi hier niet optimaal dus kan hij hem vanaf zijn iPad niet verzenden.
We slapen nog één nachtje hier in het Admire Thonburi hotel en pakken morgen de (3e klas) lokale trein naar kanchanaburi waar ik net een hotel heb geboekt voor één nachtje. Nu lekker tanden poetsen, knuffelen en slapen.

• 08 Juli 2015 - 16:32

Thea:

lieverds fijn dat ook deze dag prima is verlopen. Ik hoop dat het morgen met die trein niet te ver reizen is? In ieder geval sterkte en een goede reis. Ik hoor/lees wel weer hoe het allemaal gaat. Alweer een week om morgen het gaat toch best snel. Kusjes voor beiden mama/oma

Rebecca & Devinho

December 2010 kregen Devinho en ik een auto ongeluk. Na deze heftige gebeurtenis en het bericht dat we een schadevergoeding kregen hebben we besloten dat we daarmee op vakantie gaan. Na een tijdje rondkijken op internet en zoeken naar -kind en vrouw (alleen)-vriendelijke landen hebben we een mooie rondreis door Thailand gevonden. Hopelijk kunnen we het auto ongeluk op deze manier een positieve draai geven en het op een leuke manier achter ons proberen te laten.

Actief sinds 14 Mei 2011