Thailand 2015 - Dag 19 - Bangkok / Amsterdam / Jis - Reisverslag uit Muban King Kaeo, Thailand van Rebecca & Devinho Kalbfleisch & Grooters - WaarBenJij.nu Thailand 2015 - Dag 19 - Bangkok / Amsterdam / Jis - Reisverslag uit Muban King Kaeo, Thailand van Rebecca & Devinho Kalbfleisch & Grooters - WaarBenJij.nu

Thailand 2015 - Dag 19 - Bangkok / Amsterdam / Jis

Blijf op de hoogte en volg Rebecca & Devinho

21 Juli 2015 | Thailand, Muban King Kaeo

Beetje een laat laatste verslag...

Omdat we zo vroeg naar bed waren gegaan waren we ook redelijk op tijd wakker. Even voor 7en hoorde ik Devinho. We hebben lekker nog wat geknuffeld en elkaar gemasseerd met kokosolie.
Eigenlijk is dat wel een must. Voor 180 baht een uur durende massage nemen als je in Thailand bent. Maar we zijn dat eigenlijk helemaal vergeten. En op Koh Tao, toen we er wel aan dachten was dezelfde massage 350 baht per uur.
Nu elkaar dus maar een massage geven :)

Om 8 uur zijn we gaan ontbijten. Er was een klein buffet met brood, fruit, jam en cornflakes.

Daarna zijn we nog even voor oma een broodje pandan gaan halen, daar is ze wel erg benieuwd naar.
Bij terugkomst bij het hotel was het 9 uur en heb ik iemand gehaald voor de koffers. 4 hoog trappen met 20kg onhandige koffer ging mij niet lukken. Devinho ging alvast naar boven om te plassen en ze zwembroek en handdoek van het balkon te pakken die daar lagen te drogen.

Vijf minuten later stonden de koffers beneden, hebben we de sleutel ingeleverd en toen moesten we nog een kwartiertje wachtten op de transfer.
Even voor half 9 werden we geroepen en konden we het mini busje in. De chauffeur reed als een idioot naar het vliegveld, dat hemelsbreed heel dichtbij leek te liggen maar in de praktijk toch wel een kwartiertje rijden was. Om kwart voor 9 stonden we met onze koffers op de luchthaven.

Ik heb Devinho voor later alvast uitgelegd dat alles een kwestie is van goed lezen. En vooral geen schaap ge zijn. Hij vroeg zich toch steeds maar af hoe mama alles wist. Nou borden lezen dus, constant lezen lezen lezen. We moesten naar P voor onze KLM vlucht, eenmaal daar weer lezen; "drop off", want we waren al ingecheckt gister via de app.
We hadden alleen mijn koffer ingecheckt, zodat we, eenmaal op Schiphol maar op 1 koffer hoefde te wachtten. Helaas bleek na de handbagage controle dat ik er toch niet zo goed over had nagedacht. Ik had namelijk de zware toilettas in Devinho zijn koffer gedaan, om het gewicht nog enigszins te verdelen.
Maar in de toilettas zaten natuurlijk allemaal flesjes met meer dan 50ml. En dus moest ik of al die flesjes (waaronder de kokosolie voor m'n SakYant) achterlaten of de koffer alsnog inchecken.
Devinho is daar gaan zitten en ik ben snel terug naar beneden gerend met zijn koffer. Ingecheckt en weer terug...
Gelukkig hadden we ruim de tijd!

Na de handbagage kwamen we bij de winkeltjes en konden we taxfree shoppen. Nou ja, shoppen... Voor 320 baht, want dat was alles wat we nog hadden. We hebben een doosje met pandan snoepjes gekocht en daarna nog een Thais ijsje en een flesje water. Alleen nog wat muntgeld over. Devinho wilde daarvan wat meenemen voor vriendje Thijmen die geld spaart uit andere landen en nog niets uit Thailand heeft.

We zijn bij de gate gaan zitten, waar het oranje leek te zien van de jasjes. Er was een gigantische groep, zeg maar gerust 2/3 van het vliegtuig, Thai in oranje werk jasjes. Die vielen goed op! ze waren in ieder geval alvast in dutch style!

We moesten nog een half uurtje wachtten en toen werd er omgeroepen dat de mensen met kinderen als eerste mochten boarden.
In mijn herinnering hadden we dezelfde plaatsen maar dat was helaas niet zo. Twee rijen ervoor, dus zowel mensen voor als achter ons en iets verder van het toilet af. Het duurde lang voor de stoel naast ons bij het raam in bezit genomen werd maar helaas ook dit keer weer. Een klein, iel, Thais vrouwtje. Beetje stug in het begin maar naar mate de vlucht duurde was ze best aardig. Ze sliep veel dus we hadden weinig last van haar.

Het duurde lang voordat iedereen aan boord was en we moesten zelfs nog even wachtten op een paar passagiers. Uiteindelijk 5 minuten later richting opstijgbaan gegaan en met 10 minuten vertraging de lucht in.
Al met al een goeie vlucht gehad, beetje turbulentie onderweg maar dat vind ik nooit zo erg. Enigste is dat het vervelend is omdat Devinho dan niet kan plassen.
Film marathon van 4 films gehouden, ook Devinho heeft geen minuut geslapen en alleen maar films gekeken.
We kregen twee keer warm eten en tussendoor nog drinken en je kon een crackertje of broodje kaas pakken.
Dat was wel onwijs lekker want "normale" kaas hadden we lang niet gegeten. In Thailand hebben ze alleen cheddar als kaas.

Geland op de Polderbaan dus nog 15 minuten taxiën naar de gate. E19, lekker achteraan. Voordeel daarvan is dan weer dat je na een stuk lopen, even in de rij staan voor de paspoortcontrole, je aankomt en bijna gelijk je koffer kan pakken.

Ik had ondertussen al geappt met mama en Pascal, want die laatste minuten lijken nog langer te duren. Nu zo dichtbij maar toch kun je elkaar nog niet zien en vasthouden. Koffers zouden op band 16 komen had mama gezegd, en voor het raam bij band 15 stonden ze zodat we elkaar konden zien. Na de paspoort controle is Devinho gaan rennen. Hij kon niet langer wachtten. EINDELIJK!
Er hangt een telefoon aan beide kanten van het glas dus Noé en hij konden op die manier door het raam met elkaar praten.
De koffers waren er al snel en we hadden niets aan te geven, hop hop, snel de schuifdeur door en.... Knuffelen! Zowel Devinho als Noé moesten allebei huilen elkaar en papa en mama weer te zien en knuffelen. Ook opa en oma waren blij dat we weer veilig geland waren.

We hebben nog wat gedronken bij Starbucks en opa heeft wat muntgeld uitgezocht wat hij wilde hebben.
Daarna zijn wij met z'n viertjes naar huis gegaan en opa en oma hebben wat gegeten en zijn daarna met de trein terug gegaan.

Eenmaal thuis de kadootjes gegeven en Pascal heeft broodjes gesmeerd. Terwijl hij bezig was heb ik Pascal en Noé even bij me geroepen en gezegd dat ik nog een verassing voor hun beide had. Ik ging met me rug naar ze toe staan en trok m'n shirt uit. Pascal was super verbaasd en verast en ontroerd omdat hij zich erg vereerd voelt dat zijn naam op m'n rug staat.

Voor ons inmiddels 2 uur toen we thuis kwamen en voor ze gedoucht waren half 3 snachts. Snel naar bed! Pascal en ik hebben nog wat gedronken en zijn ook gaan slapen.

Volgende dag was ik al om 06:45 wakker, maar ja des te eerder kom je weer in het ritme. Devinho sliep nog en Noé bleef maar vragen wanneer hij nou wakker werd. Uiteindelijk is ze om 08:30 naar boven gegaan om hem te halen. Relaxt samen croissantjes ontbeten en vooral veel tijd met elkaar doorgebracht. Ook nog even langs opa en oma de tattoo laten zien voor het op Facebook gezet werd. Pascal had namelijk een berichtje geplaatst; derde mooiste kado uit mijn leven gekregen van mijn prachtige vrouw. Tja, daar begonnen de speculaties... Een kindje? Nee dat kan niet... Trouwen? Nee vast niet, maar wat dan?
Na het bezoekje en brengen van de kadootjes de foto er op gezet.

Al met al een prachtige tijd gehad, maar volgend jaar toch maar samen op vakantie! Wat een prachtig gezin heb ik ❤️