Thailand 2015 - Dag 18 - Chumphon / Bangkok - Reisverslag uit Lat Krabang, Thailand van Rebecca & Devinho Kalbfleisch & Grooters - WaarBenJij.nu Thailand 2015 - Dag 18 - Chumphon / Bangkok - Reisverslag uit Lat Krabang, Thailand van Rebecca & Devinho Kalbfleisch & Grooters - WaarBenJij.nu

Thailand 2015 - Dag 18 - Chumphon / Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Rebecca & Devinho

20 Juli 2015 | Thailand, Lat Krabang

Ons ena laatste dagje in Thailand.
Vandaag niet zo'n lang verslag want we hebben weinig gedaan.

Vanmorgen ging de wekker voor 5en... Poeh wat vroeg! Devinho kreeg zijn ogen niet open en ik moest echt licht aan doen om hem enigszins aanspreekbaar te krijgen.
Snel ingesmeerd en aangekleed. Alles lag al klaar gelukkig en de koffers zijn gepakt dus we waren ruim op tijd, 05:20, beneden.
Sleutel ingeleverd en een koekje gepakt om mee te nemen voor onderweg. Het ontbijt is pas vanaf 7uur maar ze hadden wel een broodrooster, sneetjes brood, suiker en pandansmeer. Koffie, thee en pakjes koekjes klaar gelegd. Helaas hadden we voor een echt ontbijt geen tijd want toen we de koekjes hadden kwam de taxi net voorrijden.

We moesten nog een andere meneer bij een huis ophalen en daarna gingen we door naar de luchthaven van Chumphon.
Om 06:15 kwamen we aan en konden we gelijk doorlopen. Gelukkig werden de koffers samen gewogen. Bij NOKair was het 15kg vrij en Devinho heeft misschien 10 maar ik wel 20. We hadden samen 29,1kg. Perfect dus. Ingecheckt, boarding pass, alles was binnen een minuut geregeld. Ging het altijd maar zo snel.... Om 06:55 mochten we boarden. Devinho had het vliegtuig al zien aankomen en stond voor aan. De vliegtuigen van NOKair zijn allemaal geschilderd als roofvogels. Erg leuk, en Devinho hoopte al dat we met zo'n vliegtuig zouden vliegen.
We konden dus als eerste naar het vliegtuig lopen, zo over het platform. In Nederland zwaar verboden voor ons vakantiegangers!

We stapte achterin en hadden de ena achterste stoelen. Een handje vol mensen zaten in het vliegtuig en al vrij snel gingen de deuren dicht en gingen we de lucht in. Eenmaal in de lucht kregen we gelijk een bekertje water en een muffin.
Voordat we aan onze kleine teen konden kriebelen waren we alweer geland. Een klein uurtje later om 08:10 stonden we veilig aan de grond. We opgehaald door een bus en bij aankomst in de hal begon de koffer band net te draaien en waren onze koffers als eerste.

Oké, op naar gate 8, daar moeten we in de rij staan en vertel je waar je heen wil. Vervolgens krijg je een (meter) taxi toegewezen en kun je meelopen en instappen. Helaas koos onze taxi chauffeur de langste weg, want onderweg had ik even de navigatie aangezet met daarop 3 routes. Waarvan 2 met tol. Natuurlijk en de langste en met tol, en die was niet misselijk. Een keer 70, een keer 50 en een keer 35.
De taxi rit was 400 en omdat hij op de luchthaven komt betaal je standaard 50 extra. Best prijzig ritje dus.

We dachten eergister een ruime berekening gemaakt te hebben en nog één keertje te pinnen maar na de taxi rit kon ik ons laatste nachtje (wat luxer) hotel (van 860thb) niet eens meer betalen.
Dus maar duimen dat de creditcard geaccepteerd wordt.
Gelukkig is dat het geval. Het is inmiddels 09:45 en we willen inchecken. Helaas kunnen we pas vanaf 11:00 op onze kamer. Oh nee wacht, zegt het andere meisje, we hebben er wel 1 beschikbaar. 4 hoog zegt ze. Ik haal m'n schouders op en bedank. Niet wetende dat we nu in gebouw A zitten, waarna gebouw B komt en wij in gebouw C gestopt worden. 300 meter verderop komen we aan bij gebouw C waar een bellboy gelukkig de koffer op zijn schouder zet. Eh huh? Gebaar ik hem? No elevator? No lift. Zegt hij... Okeeeee, nu snap ik waarom ze me die kamer met een vraagteken aanbood.
Alsof ik dit hotel, de gebouwen en kamers op m'n duimpje ken en weet dat er hier geen ligt is! (Nog nooit gezien, zelfs niet bij de goedkoopste hotels, bij een app. Misschien, maar meestal is dat maximaal 2 hoog).

Oke buiten adem van de warmte en zware rugzakken komen we boven. Hij opent de kamer, zet de airco en koelkast aan voor ons en vertrekt. We ploffen op bed en na een power rest van een half uur gaan we eens inspecteren. In de badkamer blijken de rode mieren een goed feestje te hebben gehad want er liggen er een paar honderd voor Pampus op de grond. De bobmieren lopen nog wat rond en verkennen de voegen van de muur.
Hmm oke, wat moeten we hiermee? Devinho staat op stel en sprong dat we naar de receptie gaan om er wat van te zeggen. "Hey hallo, dit kan echt niet zo!" Zegt hij.
Nou ehm, wacht maar even schatje, weet je nog hoe we hier gekomen zijn? Hoeveel trappen? De koffers en tassen? We blijven hier maar één nachtje. We spoeleb de overleden mieren naar hun laatste rustplaats en besluiten wat we vandaag verder gaan doen.

Devinho wil graag zwemmen dus kleed hij zich om en gaan we het zelfde rijtje trappen weer naar beneden, lopen we de 300, nu zelfs plus 50, weer terug en zien wij verstopt achter een groene heg een zwembad. "Hey dat ziet er heel anders uit als op de foto" roept Devinho. Ik pak de foto er nog even bij, en inderdaad. Tja, foto's zijn altijd beter schatje. Als ze een foto van een nest met rode mieren in de badkamer zouden plaatsen denk ik niet dat dit hotel geboekt zou worden. "Dat is waar", zegt hij wijs, en hij springt in het zwembad.
Ondertussen vraag ik me af hoe dit hotel, in the middle of knowhere, met zijn norse personeel (wel heel netjes dat we eerder in de kamer mochten overigens), trappen, en niet echt schone kamers, vrij harde bedden, krappe badkamer en (achteraf blijkt) lauwe douche met pisstraaltje, een 8,7 kan krijgen. Nou ja, misschien is het 't verrassend geweldige ontbijt morgen ochtend, of de shuttle naar de luchthaven. Het maakt ook niet uit, dat ene nachtje overleven we prima zo samen.

Voordeel is in ieder geval wel dat het zowat op de luchthaven ligt waar we morgen moeten zijn... Om ook nog even een positief puntje te noemen! Na twee uurtjes zwemmen heeft Devinho het ook wel gezien. Het water is erg vies.
In Thailand is het waterpijl sinds 40 jaar niet zo laag geweest als nu tijdens het regenseizoen. Vooral boeren zijn hier de dupe van maar het leger is ook ingezet en de prijzen van mineraalwater zijn naar een maximum gestegen. Devinho zijn theorie is dan ook dat ze het zwembadwater dus ook niet meer zullen verschonen.

Hij gaat douchen, kleed zich om en we informeren bij de receptie naar een super markt of iets in de buurt. Zelfs hier blijf een 7eleven te zitten, kwartier lopen ongeveer. We komen uit op een drukke weg waar ook 2 eet kraampjes staan, de ene fruit en de ander niet echt ons ding. We besluiten dus maar gelijk avond eten mee te nemen. Noodles en rijst met kip iets. Om nog een positief puntje te noemen, we hebben een waterkoker in de hotel kamer! Yes! Dus kunnen we dit maken.

Daarna lopen we terug en doen we de rest van de middag lekker he-le-maal NIKS.
We eten en drinken wat en inmiddels is het 21:00. We zijn uitgebreid gedoucht, waarbij we een paar keer onder stroom stonden, en gaan zo lekker knuffelen en slapen.
Morgen worden we 09:30 opgehaald en vliegen we om 12:05 vanaf Bangkok terug naar Amsterdam waar onze schatjes ons samen met (o)pa & (o)ma staan op te wachtten. We kunnen niet wachtten ze weer te knuffelen en al onze avonturen te vertellen!

• 20 Juli 2015 - 19:17

Mama/oma:

Heerlijk om jullie morgen weer veilig in de armen te sluiten. Het avontuur zit er op en jullie zijn ook blij om weer naar de vertrouwde omgeving te gaan en het Hollandse eten weer te proeven. Ik wens jullie een hele fijne en goede reis terug. Dikke knuffel en kus voor beiden. Ik hou van jullie. Mama/oma

• 20 Juli 2015 - 23:23

Pascal: