Thailand 2015 - Dag 2 - Buriram - Reisverslag uit Buriram, Thailand van Rebecca & Devinho Kalbfleisch & Grooters - WaarBenJij.nu Thailand 2015 - Dag 2 - Buriram - Reisverslag uit Buriram, Thailand van Rebecca & Devinho Kalbfleisch & Grooters - WaarBenJij.nu

Thailand 2015 - Dag 2 - Buriram

Blijf op de hoogte en volg Rebecca & Devinho

04 Juli 2015 | Thailand, Buriram

Dag 2 in Thailand,
Een geweldige dag. Om 08:00 had ik de wekker gezet maar om 07:55 werd ik uit mezelf wakker. Ik zag een heerlijk slapend mannetje nog naast me die ik wakker kon kussen. We hebben een goed nachtje gehad en zijn heerlijk uitgerust.

Om 09:15 zijn we uitgecheckt en richting hoofdstraat gelopen, best vervelend met zoveel bagage en een koffer die stuk is maar met een kwartier lopen waren we er.
Ik had op Google maps gister avond gekeken hoe ver het rijden was naar het busstation en hoeveel kilometer het was. 31 minuten en 12 kilometer. Ondertussen uitgerekend, aan de hand van een op internet te vinden schemaatje wat de taxi rit ongeveer zou kosten en kwam uit op 110thb.
Er stopte wel 10 TukTuks die ons wel voor 300 wilde brengen maar dit keer zaten we toch liever 30 minuten comfortabel in een airco taxi met de koffers in de klep ipv op je schoot. Buiten dat zou de taxi dus een stuk goedkoper zijn, en dat bleek. Na een ritje van 25 minuten met een niet erg behulpzame taxi chauffeur die niet eens uitstapte en/of hielp met de koffers, moesten we 99 baht afrekenen bij het nakhon chairair busstation.

Ik had de buskaartjes naar Buriram al via internet online gekocht en betaald, maar de helaas niet ontvangen. Bij de ticketbalie dus even gevraagd en ons paspoort laten zien (gelukkig reserveer je op naam en paspoort nummer), waarna meneer onze kaartjes heeft uitgeprint. Inmiddels was het 10:30 en moesten we nog 45 minuten wachtten. We hebben nog maar wat lekkers voor onderweg gehaald bij de 7eleven en daarna nog wat gedronken bij de Chao Doi. Goede koffie en Devinho een heerlijk drankje met witte thee en cocos smaak. Heerlijk romig!

Uiteindelijk konden we 11:00 "inchecken" en werden de koffers gelabeld. We zijn ingestapt en reden om 11:10 al weg ipv 11:15. Mooi op tijd dus. De enige plekken waren nog achterin, balen, dat ik bij het reserveren. Op de terug weg dan ook rij 1 geboekt, maar dit bleek perfect. Niemand behalve een grote loze ruimte achter ons, de stoel rugleuning kon bijna horizontaal naar achter en we hadden zelfs een uitklapbare been en voetsteun. Verder een goede hoofdsteun, airco en zelfs toilet in de bus aanwezig! Eenmaal op weg kregen we na een uurtje een snack. Een zakje chips en een flesje water. En na 2 uurtjes op weg zelfs een warme lunch met groente, vlees en rijst. Devinho kreeg kip met rijst en uitgedroogde komkommer. We hebben van alles wat geproefd. Weer een half uur later een warme deken. Na steeds wat power dutjes van een paar minuten, Devinho een aantal films op zijn iPad en wat geklets kwamen we na bijna 6 uur, om 17:00 precies, aan in Buriram waar Matthijs, Dirk en Junya ons stonden op te wachtten, zij hebben een scooter.
We konden met de bagage natuurlijk niet met heb mee dus na een gesprekje met de TukTuk chauffeur heeft Junya afgesproken voor 70thb ons te brengen naar een goed maar goedkoop hotel. Zij gingen voor op de scooter en zouden daar wachtten. Eenmaal bij het hotel geen Matthijs, Dirk of Junya te zien dus even appen... De TukTuk chauffeur incasseert ondertussen zijn 70thb en gooit de koffers er uit. The grand hotel... Toch? Vraagt Matthijs ons. Eh nee de grand Diamond hotel. Ooh eh shit! Verkeerd! Locatie gedeeld via whatsapp en bleek nog 1,5 km verder te zijn. Een mevrouw op straat vroeg ons waar we heen moesten en wilde ons wel brengen voor 100thb, nou ja vooruit... Grand hotel bleek super basic, wel Airco en maar 420 baht per nacht maar vraag niet hoe het er uit ziet... Gelukkig hadden we netjes gevraagd of we de kamer eerst even mochten bekijken. Engels spreken ze hier niet, het is NIET toeristisch hier, zelfs de taxi chauffeurs in Bangkok moesten hard lachen en vroegen ons wat we nou in hemelsnaam in Buriram moesten doen. Er zou hier niets zijn voor "ons toeristen"! Nou goed Junya spreekt Engels en Thai dus dat kwam goed uit. Inmiddels was het 18:00 en we zouden naar een voetbal wedstrijd gaan die om 18:00 begon.
Snel naar het volgende hotel dus. 550 thb per nacht maarrrr inclusief ontbijt en de hele dag door koffie en koekjes. Kamer bekeken; prima! Koffers snel gedumpt en op de scooter richting stadion!

Voor 120 thb (+/-€3,10) per persoon een kaartje voor ons 5en gekocht. We waren wel 25 minuten te laat maar hebben dus nog 20 minuten van de eerste en daarna op 3 minuten na de volledige tweede helft gezien. Super gaaf om mee te maken. Er hing een geweldige sfeer en Chang, het biermerk in Thailand en sponsor van de voetbalclub Buriram geeft hoge korting als ze winnen in heel Buriram. Uiteindelijk zijn wij vanwege de drukte 3 minuten voor tijd het stadion uitgegaan zodat we nog normaal en veilig de weg op konden. Devinho zat tussen Matthijs en Junya in en ik zat bij Dirk achter op. Als iedereen tegelijk de weg op gaat is het gekkenhuis, vandaar deze keuze.
Het was toen 2-1 voor Buriram dus waarschijnlijk hebben ze wel gewonnen.

Op de terug weg zijn we naar de weekendmarket geweest. Super gezellige avond markt. In het donker met vooral veel goedkope eet kraampjes. Bijna overal wel even gestopt. Het eten varieert van 10-30 (€0,30-€0,90) baht en dat zijn dan porties of stokjes met iets erop. Allemaal hele lekkere nieuwe dingen geproefd. Thaise pannenkoekjes met slagroom en sliertjes gemaakt van ei en suiker erop, pandan bbq dingetjes, een langwerpige oliebol op een stokje met een hotdog worstje en kaas er in en nog veel meer gekke, lekkere dingen.

Na de markt hebben de mannen de scooters gehaald en hebben ons laten zien waar de school is waar zij werken en die we maandag gaan bezoeken, onderweg naar het hotel stopte Matthijs ineens en gingen wij dus ook maar aan de kant. Liep er zomaar een olifant op straat! Heerlijk, die kom je hier gewoon zo even tegen. Devinho kreeg voor 20 baht een zakje met ruikerriet en mocht dat geven. Daarna zijn we verder gereden en hebben ze ons bij het hotel afgezet. Morgen zijn we gevraagd mee te gaan naar een dorpje, erg arm, hier in de provincie op zo'n half uur rijden met de scooter. Hier woont de oma van Junya, op het platteland, tussen de rijstvelden. WoW, wat wordt, nee IS, dit nu al een onvergetelijke vakantie!

Lekker gedoucht en nu (23:00) slapen!

• 04 Juli 2015 - 22:31

Mama/oma:

hallo lieverds,
    Wat heerlijk om jullie ervaringen weer te lezen. Het is net of we er toch een beetje bij zijn. Ik ben blij dat jullie tot nu toe enorm genieten en dat jullie leuke mensen hebben leren kennen. Heel bijzonder en daardoor beleef je ook heel andere dingen dan de standaart toeristen. Geniet er maar van. Ik vond het fijn om jullie vanmorgen even via facetime te hebben gesproken. Welke koffer is kapot? Als het die kleine is die van mij maak je niet druk wat mij betreft, maar je zult natuurlijk wel wat anders moeten. Ik was blij en doe dat altijd dat ik een extra rugzak leeg mee naar Spanje had. Want mij koffer werd niet als handbagage geaccepteerd. En in de dagen als ik wat onderneem is een rugzak ook altijd handig. Maar in jullie geval misschien niet handig. Nou schatten geniet ervan en we kijken naar het volgende verslag uit. Xxxxxxx